onsdag 1. september 2010

Golden girls


Denne er meget interessant i forbindelse med kap. 2 i markedsføring.

Les og kommenter etter at vi har hatt dette kapitlet.


Hva syns du om disse damene?
Hva tenker du om disse som målgruppe, og hvordan kan man nå dem?

12 kommentarer:

  1. Jeg har egentlig ikke noe imot disse damene, de er "rike" med en VELDIG ok men ikke astronomisk inntekt og er i den delen av livet de har råd til å unne seg slike ting (uten små barn som krever sin del av økonomien og oppmerksomhet) og jeg synes de skal få leve den tiden av livet før de blir gamle.

    Dette er jo en bra målgruppe dersom man satser på luksus og design, og jeg tror de kan nås med nettop bra design og litt høye priser på eksklusive forretninger.

    Nils Audun

    SvarSlett
  2. Jeg vet ærlig talt ikke helt hva jeg synes om dem, for jeg har liksom ikke noe grunnlag til å bedømme dem. Likevel tenker jeg at de burde bruke pengene sine lurt, og gjerne hjelpe medmennesker som sliter økonomisk, men så er det også dem selv som er sjefen over sitt eget... De må uten tvil være en god målgruppe, for selv om det nødvendigvis ikke er de som kjøper alt, er de helt garantert en stor påvirker. De kan påvirke spesielt venninner og familie (viss de har barn, påvirker de selvsagt de også) Du kan nå dem mellom annet i disse typiske bladene som de leser.

    SvarSlett
  3. Sløser betrakteligt med penger.
    reklame aviser i posten!!!!!!!
    Shoppingavhengige folk finner reklamen selv via facebook og sosiale medier.

    ~ DSH & GAD

    SvarSlett
  4. Min personlige mening om disse damene er at de tenker veldig mye på seg selv, at de er veldig selvopptatte. Jeg mener at de heller de bør tenke på å bruke noe pengene sine på å hjelpe andre, de kan for eksempel bidra med økonomisk støtte og hjelp til de som trenger det (innland og utland). Men det er som noen tidligere har kommentert, så er det jo dem som er sjefen over sitt eget.
    Disse damene må uten tvil være en veldig god målgruppe. Og som Kari Horn selv sier så har hun veldig stor kjøpekraft, noe som er gullverdt for butikker.
    Den beste plassen å nå dem, tror jeg er i de typiske bladene som de leser, både når det gjelder klær, interiør og kosthold.

    SvarSlett
  5. HE HE . Eg syns de ska få leva livet sånn som de vil uten at me ska dømma de. HERRLIGHET MANN, DU MÅ PUTTA FINGEREN I JORDO Å KJENNA

    SvarSlett
  6. Jaudå... E nok ein greie målgruppa! Hadde det vore endå fleire, i forskjellige format (hesteinteresserte, motorinteresserte osv) istede for bare mote og design interesse hadde detta vore ein perfekt målgruppa!
    Men så e di jo stort sett interessert i design og mote så det får eg vel drømma om om eg ville hatt lyst te å starta med motor elle hesteutstyr =P

    Men så e di jo greie å ha da! =)

    SvarSlett
  7. Dei e kule dei. Litt selvopptatte, men..

    Essi

    SvarSlett
  8. Sorry at eg ikkje kommentere då!
    Eg syns dette e litt morsomt, men det e og någen egoistiske gamle damer! :P
    JK

    SvarSlett
  9. Jeg synes det er helt greit. De har slitt gjennom livet og bygget seg såpass opp at de nå kan nyte godene av det.

    SvarSlett
  10. Ker je syns om dæm? Je og vil bli sånn! Nyte livet og alt det der... Eller kanskje je bære ska gi alle pengan mine te dæm fattige. Ves je i dæ hele tatt bli middelaldersk da, kan jo hende je dør før dænj tid.
    Dæ e jo en helt fantastisk målgruppe da, i og med at dæm e så lettpåverkeli, men kes en kanj nå dæm? Tja, skriv artikla om produktanj sine i avisanj dæm leS og sånt

    SvarSlett
  11. I sosialkunnskap lærer man om de forskjellige livsfasene et menneske går gjennom i løpet av livet, og en av disse fasene heter selvrealisering. I denne alderen som disse damene er i, har de blitt ferdige med det meste av utfordringer som å få seg en utdanning, lage barn, betale ned lån osv.. De er ferdige med alt det som stod sentralt når de var yngre, og har rett og slett kommet til den fasen i livet der de virkelig kan bruke tid, og ikke minst penger på seg selv.

    Jeg syns disse damene er stilige, men de stikker seg ikke så veldig mye ut. Dette er nok grunnen til at det er så få markedsførere som snakker til gruppen. Jeg tror at diverse produkter kan tjene fett på å henvende seg til denne målgruppen, men at det er svært få som har oppdaget at de faktisk er en målgruppe.

    SvarSlett